czwartek, 6 stycznia 2011

Zombieland

Premiera: 25 września 2009 (Świat), 4 grudnia 2009 (Polska)
Produkcja: USA
Gatunek: horror, komedia

Opis filmu: 
Film opowiada o dwóch mężczyznach, którzy znaleźli sposób na przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie. Columbus (Jesse Eisenberg) jest słabeuszem, którego przy życiu trzyma tylko paniczny strach, Tallahassee (Woody Harrelson) natomiast to wymachujący kałasznikowem, mordujący zombie twardziel, którego celem jest pozbycie się ostatniego żywego trupa z powierzchni ziemi. Kiedy nasi dwaj bohaterowie połączą siły z Wichitą (Emma Stone) i Little Rock (Abigail Breslin), którzy także odnaleźli specyficzny sposób na przetrwanie chaosu, jedynym co im pozostanie będzie odpowiedź na pytanie: polegać na sobie wzajemnie czy może ostatecznie poddać się zombie. 

Moja opinia: 
Żyjąc w świecie, w którym nastoletnie dziewczyny są traktowane jako maniaczki tkliwych komedii romantycznych muszę ratować swoje imię twierdząc, że uwielbiam horrory! Jestem świadoma, że niewiele jest takich osób płci pięknej, które lubują się w tego typu filmach, tym bardziej się z tego faktu cieszę. Może to dlatego, że w pewnych sprawach lubię się wyróżniać.

"Zombieland" jest połączeniem horroru i komedii, co daje zaskakująco dobrą mieszankę. Elementy horroru to oczywiście ucieczka przed zombie, które opanowały cały świat. Przed atakiem uchronili się nieliczni, którzy wciąż walczą o przetrwanie. Zabawne momenty pojawiają się w ciągu całego filmu, co jest na pewno plusem tej produkcji.

Film ciekawi już od pierwszych scen, kiedy to poznajemy jednego z głównych bohaterów - Columbusa, który samotnie chroni się przed atakiem żywych trupów. W zabawny sposób poznajemy kilka jego zasad, które pomagają mu przetrwać. Na swojej drodze do rodzinnego miasta spotyka Tallahassee'ego, z którym wyrusza w dalszą podróż. Kiedy nabierają przekonania, że są ostatnimi żywymi ludźmi na ziemi, spotykają Witchitę i Little Rock - siostry, z którymi znajomość nie zaczęła się ciekawie. Przed nimi jeszcze wiele kłopotów, ale o tym dowiecie się oglądając "Zombieland".

Co spodobało mi się najbardziej w filmie? To, że główni bohaterowie zwracają się do siebie pseudonimami nadanymi im przez Tallahassee'ego. Nadaje to humoru a nowe 'imiona' doskonale odzwierciedlają charaktery bohaterów.

Oglądając ten film, nie sposób nie zwrócić uwagi na odtwórców głównych ról. Emma Stone grająca Witchitę i Jesse Eisenberg jako Columbus są mi znani także z innych filmów. Muszę stwierdzić, że bardzo ich polubiłam i z chęcią obejrzę inne produkcje z nimi w roli głównej.

Film, choć świetny, nie jest dla każdego. Widzowie o słabych nerwach (i żołądku) powinni go sobie odpuścić. Dla tych, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z horrorem, ten film doskonale się nadaje. Podkreślam również, że dla fanów mocnych wrażeń "Zombieland" jest pozycją obowiązkową.

I najważniejsza uwaga: to nie koniec walki zombie! W tym roku na ekrany kin wejdzie "Zombieland 2"!

12 komentarzy:

  1. Prawdę mówiąc nie lubię horrorów. Więc chyba raczej nie obejże tego filmu. Ale recenzja i tak wyszła świetna !

    OdpowiedzUsuń
  2. Recenzja bardzo dobra, ale mając na uwadze Twoje ostrzeżenia z filmu rezygnuję. Horrory to nie dla mnie. Stanowczo wolę komedie romantyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham ten film i ogromnie się cieszę, że będzie druga część! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Patrząc na.... okładkę... albo stronę tytułową filmu, myślałam, iż będzie to o zwierzętach, gdyż sklep zoologiczny, który znajduje się niedaleko mnie, nazywa się "Zoombi".
    Ale przejdę do rzeczy. Ostatnio oglądałam horror "Koszmar z ulicy wiązów", gdzie nie było śmiesznych momentów. Więc myślę, że ten filmnadaje się dla mnie ;) Tylko nie wiem kiedy go zdobędę.....

    A, no i świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, ja horrory oglądam. A nie boję się samej akcji, tylko koszmarów, które mogą z tego wyniknąć. Na szczęście, takie zdarzają się rzadko. Więc może obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja ciekawa i dobrze napisana, ale film jednak nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za horrorami... ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. oglądałam to dwa razy, uwielbiam horrory ;D ten akurat w sam raz dla mnie, bo ogólnie to zombie są najgorszymi stworami, których się boję ;> podobał mi się początek i zasady chłopaka, bo były dość zabawne ;D wooow i cieszę się, że będzie dwójka ! Postaram się wybrać na nią do kina :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przedostatni akapit upewnił mnie w tym, że to nie jest film dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ten film:D i tak jak Ty jestem maniaczką horrorów. Nie lubię za to komedii romantycznych. W tym filmie znalazłam humor i ciekawą historię, był super. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy już wiadomo kiedy będzie"Zombieland 2:?

    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie na mój blog;
    anitkafanka.blogspot,coom


    P.S-Ja też kocham horrary.

    OdpowiedzUsuń